Facilitaire Zaken Commissie

De dagelijkse gang van zaken van onze vereniging wordt georganiseerd door de Facilitaire Zaken Commissie. Van bardiensten tot onderhoud van het parkoers, het valt of staat met de inzet van onze leden. Deze commissie bestaat een Kopgroep, ondersteund door een Peloton. Hierin bestaan meerdere teams, elk onder leiding van een kapitein met een ander takenpakket. Zet jij je in als vrijwilliger om onze vereniging bij een van deze taken te helpen?

Kopgroep
Hans de Gruijter

Peloton

  1. Team BardienstenIn ons clubhuis doet men graag een drankje of een hapje. Daarvoor draaien we dan ook bardiensten. Of je al ervaring hebt of niet, dat maakt niet uit. We helpen je wegwijs te worden in de kantine en om te gaan met de kassa.

    • Trainingen
      Tijdens de trainingen open je de kantine en zet je een lekkere bak koffie voor wachtende ouders. Na de training zijn er altijd wel kinderen met trek of dorst. Dan kun je ze wat aanbieden uit de gezonde kantine. Er zijn maximaal 2 trainingen per week; met een groep vrijwilligers kan deze dienst prima worden afgewisseld.
    • Evenementen
      Passen trainingsdagen niet in je schema, maar wil je wel eens een bardienst draaien? Voor evenementen hebben we ook bardiensten nodig. Daar sta je nooit alleen, want bij zo'n evenement kan het nogal eens aardig druk zijn aan de bar.

      Kapiteins: Deborah van Sighem, Jan Smits

  2. Team Beheer ploegleiderswagen
    De ploegleiderswagen is een belangrijk onderdeel voor het rijden van wedstrijden. Daarom hebben we een schema opgesteld zodat duidelijk is wanneer deze beschikbaar moet zijn voor welke wedstrijden en evenementen.

    • Controle functie en onderhoud
      De ploegleiderswagen moet ten allen tijde inzetbaar kunnen zijn. Je controleert regelmatig of alles het nog doet; van rem tot ruitenwisser. Ook de APK en nodig onderhoud vallen onder je verantwoordelijkheden.

  3. Team Beheer fietsen
    De Wielervereniging Breda bezit een aantal sportfietsen. Die moeten in goede conditie blijven zodat ze altijd gebruiksklaar zijn. Daarvoor zijn er een aantal taken die we van je vragen.

    • Inventarisatie
      Je houdt bij of alle clubfietsen er nog zijn. Een simpele taak, maar wel een belangrijke.
    • Controle functie en onderhoud
      De fietsen moeten ten allen tijde inzetbaar kunnen zijn. Je controleert regelmatig of alles het nog doet; van rem tot versnelling. Wanneer er kleine mankementen zijn ben je in staat kleine reparaties te doen.
    • Aanschafplan 'nieuwe' fietsen
      Soms moet er een nieuwe fiets worden aangeschaft. Ter vervanging, bijvoorbeeld. Je maakt hiervoor een aanschafplan en zorgt ervoor dat deze wordt uitgevoerd.

  4. Team Opbouw en afbraak parkoers
    Elk seizoen verandert ons parkoers van gebruiker; wielrenners in de zomer, mountainbikers en veldrijders in de winter. Het parkoers zelf moet dan ook worden aangepast. Dit werk doet zich niet vaak voor, maar heeft wel wat mankracht nodig. Het is stevig doorwerken, maar gelukkig met een gezellige groep. Daarnaast zorgen wij voor een natje en een droogje.

    • Input ontwerp
      Elk seizoen moet het nieuwe parkoers ontworpen worden. Daarvoor verzamelen we graag wat input van de bouwers; zij weten immers de praktische mogelijkheden. Dit is niet verplicht, maar wel mogelijk.
    • Opbouw
      Het nieuwe parkoers moet opgebouwd worden. Steek je handen uit de mouwen en werk met het opbouwteam mee om het parkoers gebruiksklaar te maken voor alle wielersporters.
    • Afbraak
      Een nieuw parkoers komt er niet als het oude er nog staat. Help het afbraakteam om plaats te maken voor het nieuwe parkoers.